program

Příspěvky lektorů a supervizorů:

Stáňa Dudová: Abstraktní expresionismus a teorie pole

Inspirování myšlenkami malířů první poloviny 20. století, nahlédneme na praktické aspekty teorie pole. Kým se stáváme v přítomnosti druhého a jak nám to může pomoci v pochopení případu? Přibližně v těchto končinách se pokusíme společně bádat. (Více o 

Jana Kostínková: Leading a following aneb Kdo tím hýbne

Když se setkáme s klientem, vydáváme se spolu na cestu, to je známá věc. Jak to s klienty děláme, když spolu někam jdeme? Kdo udělá pohyb, který udá směr a tempo? Kdy za klienty vlajeme, nestíháme, kdy se naopak musíme vydat napřed, nebo kdy klient nestíhá nás? Co když se jeden z nás ztratí? Pokusíme se prozkoumat naše pohyby s klientem na škále "leading-following". Nebo možná objevíme ještě jiné dimenze toho, jak se spolu pohybujeme směrem k cíli. -- VÍCE O LEKTORCE

Markéta Rokytová: Když miminko nepřichází...

...jak to přežiju? Bude mít můj život bez dítěte vůbec smysl? Vydrží to náš vztah? Co jsem udělala špatně? Kudy dál? Miliony otázek a emocionální tornádo, kterým procházejí neplodné páry. Lékařská věda nabízí skoro zázraky. Ale psychická stránka je pořád Popelkou... Budeme si povídat o tom, v čem spočívá práce s neplodnými ženami a o tématech, která řeší snad všechny z nich. 

Radim Karpíšek: Analytická teorie pole

V tomto semináři bych chtěl představit tzv. post-bionovskou teorii pole (BFT), její základní koncepty (jako např. ultimátní realita, selektivní fakta, negativní schopnost, reverie, alfa-funkce, transformace, saturovaná a nesaturovaná interpretace atd.), jejich praktické využití a to na ukázkách z konkrétní terapeutické práce, včetně propojení s dovednostmi terapeuta, které jsou pro tento přístup užitečné. Tento přístup umožňuje práci s nediferencovanými, resp. nementalizovanými stavy a to především u klientů se závažnějšími potížemi.  

Martin Hajný: Jak a proč být "here-and-now" 

Jak a proč být "here-and-now" na skupině i v individuálu? Proč někdy opouštět koncept přenosově-protipřenosového vztahu ve prospěch bezprostřednosti? Co si lze vzít do praxe z konceptů, jako jsou intersubjektivita a immediacy - a samozřejmě mentalizace?

Veronika Čermáková: Etika jako psychoterapeutův pomocník 

Jak rozpoznám, že se jedná o etické dilema? Čeho všeho se může týkat? A co se s ním ve mně děje v průběhu času? 


dále Milan Stiburek o dění v ČAP

Více o lektorech a supervizorech na stránkách výcviku (sekce Náš tým).  


Příspěvky absolventů:

Jiří Renka: ADHD v dospělosti

Pojďme se společně podívat na dospělé potýkající se s ADHD. Ve své přednášce bych rád odpověděl na několik otázek. Proč si nevystačíme s trojúhelníkem příznaků z oblasti hyperaktivity, impulzivity a nepozornosti? Kde se bere představa, že se v dětském věku tato problematika týká hlavně zlobivých kluků. A co holky? A jak je tomu v terapeutickém procesu? Aneb jak jsem se potkal s ADHD v psychoterapii.  

O mně: Jsem psychiatr se zájmem o výzkum a psychoterapii (absolvoval jsem VIP3). Klinicky pracuji především v ambulanci. Zázemí v Národním ústavu duševního zdraví mi umožňuje výzkumně se věnovat neurostimulačním metodám. Nicméně většinu svého pracovního času trávím přímou prací s pacienty/klienty, nejenom v NUDZu, ale i v soukromém sektoru. V psychoterapii se považuji za zvědavého pokročilého začátečníka, který se rád učí od svých klientů a doufá v užitek z naší společné práce. Tématu ADHD se intenzivněji věnuji v posledním roce, a to především prostřednictvím psychiatrické péče.  

Zuzana Adamčíková: Integrácia traumy & psychotraumatológia v integrácii

Čo by mal/a integratívny/a terapeut/ka vedieť o psychotraumatológii? Prečo je dôležitá fáza stabilizácie? Kedy je trauma spracovateľná a kedy je spracovaná? Ako prebieha spracovávanie traumatického zážitku pomocou bilaterálnej stimulácie v EMDR? Ako môžete využiť stabilizačné techniky a bilaterálnu stimuláciu v práci s pacientmi/klientmi?

O mně: Som klinická psychologička, psychoterapeutka a psychotraumatologička. Absolvovala som 1. beh VIP, Výcvik v psychotraumatológii a EMDR a mnohé ďalšie vzdelávanie. V rokoch 2011-2018 som pracovala v Psychiatrickej nemocnici Philippa Pinela v Pezinku. Od roku 2016 mám súkromnú prax v Bratislave. Venujem sa individuálnej psychoterapií dospelých a párovému poradenstvu.  

Tomáš Kavka: Tělo v psychoterapii

Workshop bude rozdělený na několik oblastí, které se ale budou během workshopu vzájemně proplétat. Prvním mým cílem je nabídnout základní teoretická východiska a koncepty, které mi v praxi pomáhají a o kterých si myslím, že jsou dobře využitelné pro nás začínající terapeuty*ky. Mým druhým cílem je sdílet s Vámi svou zkušenost a demonstrovat některé tyto koncepty i konkrétní techniky na mini-kazuistikách. No a třetím cílem je nechat Vás také něco tzv. "ochutnat" a vyzkoušet... jak samostatně tak i v menších a větších skupinkách. Budu moc rád, pokud workshop bude hodně interaktivní, budete se ptát i sdílet své zkušenosti a celkově povzbuzovat diskusi!

O mně:  Jmenuji se Tomáš a jsem absolvent 3. běhu našeho výcviku. Momentálně pracuji několik hodin týdně v pražském INEPu, ale mimo to stále pracuji také jako fyzioterapeut, což je obor, který jsem původně vystudoval - a přes který jsem se dostal k psychoterapii. Povahou jsem zvědavec a moc mě baví jít do hloubky i propojovat různé pohledy. Mám rád pohyb a zejména tanec, dobré jídlo (tj. sladkosti) a nepohrdnu trochou trapného humoru.

Lucia Budáčová: Psychoterapeutická práca s onkologickým pacientom: hľadanie nového vzťahu k sebe v kontexte onkologického ochorenia

Priblížim vám základné princípy psychoterapeutickej práce s klientom s onkologickým ochorením v jednotlivých fázach procesu liečby - od podozrenia na ochorenie, stanovenia diagnózy, cez liečbu až po návrat do života po chorobe. Chcem sa tiež podeliť s skúsenosťou s dlhodobou psychoterapiou s klientmi, ktorí prekonávajú/prekonali onk.ochorenie, o hľadaní nového vzťahu k sebe, k druhým a k svetu v kontexte onkologického ochorenia a o hľadaní miesta ochorenia v životnom príbehu klienta. Tiež trošku o tom, čo hovorí veda o psychickom prežívaní ako dôležitom faktore v prevencii onk. ochorenia.

O mně: Volám sa Lucia a som absolventkou 3.behu VIP. 12 rokov pracujem ako onkopsychológ na Slovensku, venujem sa individuálnej a skupinovej práci s onkologickými pacientmi a ich príbuznými a vzdelávaniu v oblasti onkopsychológie. Okrem toho mám vlastnú terapeutickú prax, kde pracujem s individuálnymi klientmi a s pármi s rôznou problematikou. Využívam prácu s emóciami a s vnútorným zranením na princípoch EFT (Emotion focused therapy), vzdelávam sa v práci s traumou, inšpirujem sa prístupmi, ktoré pracujú s telom.

Kateřina Holeyšovská: Pod pokličkou POP

Workshop nabízí pohled do Procesově orientované práce, se kterou jsem se setkala v ročním výcviku Facilitace skupin v POP, semináři IPOP, dalších inspirativních setkáních a knihách. Chci sdílet vhledy, které pro mne byly a jsou velkou inspirací a lehce přiblížit hlavní myšlenky. Budeme si moci vyzkoušet hledání esence procesů, dotkneme se tématu konfliktu, a zkusíme společně skrze procesy docházet k hlubšímu porozumění.

O mně: Jmenuji se Kateřina Holeyšovská, můžete mi říkat Káťo, Katko, Kačí, Káčo, jak se vám to líbí. Pracovala jsem dlouho v PN Bohnice, než mi došlo, že to není systém pro mě, ale zkušenost to byla veliká. Nyní jsem součástí týmu Centra duševního zdraví Podskalí, vedle toho pracuji s klienty v individuální terapii a nově jsme s kolegou rozběhli skupinu pro lidi s psychotickou zkušeností. Procesová práce mě oslovila svou přirozeností a hravostí, kterou mě baví integrovat do svého přístupu. Jinak si ráda hledám své cesty v životě i v přírodě, hlavně na horách, baví mě objevovat hlas a jiné podoby hudby, a jít za novými zážitky.

Petr Halama: Umíme ve třídě spolu mluvit? Názorná ukázka práce školního psychologa s dětmi

Účastníci budou mít možnost interaktivní formou vyzkoušet na vlastní kůži a prožít názorné ukázky aktivit na podporu komunikace u žáků. Spousta takovýchto "technik" je použitelná do jiných (nejen školních skupin) – sebezkušenostní a psychoterapeutické výcviky, komunitní kruhy, intervize, Bálinty, teambuildingy. Workshop také nabídne praktické informace o základních důležitých skutečnostech (podmínky, struktura, témata), které jsou klíčové v preventivní práci se třídou/skupinou. A hlavně, často je to takové hravé, živé a vtipné (mám vyzkoušeno se školními psychology a pedagogy, které školím). 

O mně: Po absolvování jednooborového studia psychologie v Olomouci jsem nastoupil na základní školu jako školní psycholog, později jsem pracoval několik let jako oblastní metodik prevence a psycholog v PPP a SPC Šumperk. Poté jsem se k pozici školního psychologa vrátil a jak to tak vypadá, budu v ní i pokračovat i nadále. Poslední roky se realizuji především jako nezávislý psycholog, lektor a konzultant - snažím se školit pedagogické pracovníky a také pokračuji v preventivní, diagnostické i intervenční práci se žáky na více školních zařízeních dle jejich aktuálních potřeb. 

Společnost pro integraci v psychoterapii, z.s.
facebookspolekintegrace@gmail.com
Vytvořeno službou Webnode Cookies
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky